Sunday, March 28, 2010

cari buku macam ni...

ada orang kita sanggup buat artikel macam ni kah... sebab daku ingin cari kawan yang sanggup berbuat seperti demikian....

katakan lah kita ada buku atau artikel.. tapi orang boleh buat seperti di bawah... aku sanggup adakah ada orang lain sanggup juga... :D

ingatlah wahai kawan2 ku.. ILMU itu TUHAN yang PUNYER.. usah mengada2 kata ko yang empunya ilmu tu.. sedangkan mati pun ko terpaksa tumpang di tanah-NYA.. Wallahualam.

[YES] Can be edited.
[YES] Can put your name as the author.
[YES] Can be broken down into articles.
[YES] Can be used as web or e-zine content.
[YES] Can be added into membership sites.
[YES] Can be sold in any format.
[YES] Can be packaged.
[YES] Can be offered as a bonus.
[YES] Can be given away for free (any format).
[YES] Can be sold on auction sites.
[YES] Can convey (Master) Resell Rights.
[YES] Can sell Private Label Rights.
[YES] Can be published offline.

Saturday, March 27, 2010

Sujud lah....

Ulama mengatakan sujud yang sempurna ketika solat adalah waktu manusia paling menggalakkan sistem pernafasan dan mengembalikan kedudukan organ ke tempat asalnya. Percaya atau tidak, berikut adalah hikmah yang diperoleh daripada perbuatan bersujud ketika sembahyang.
  1. Membetulkan kedudukan buah pinggang yang terkeluar sedikit daripada tempat asalnya.
  2. Membetulkan pundi peranakan yang jatuh.
  3. Melegakan sakit hernia.
  4. Mengurangkan sakit senggugut ketika haid.
  5. Melegakan paru-paru daripada ketegangan.
  6. Mengurangkan kesakitan bagi pesakit apendiks atau limpa.
  7. Kedudukan sujud adalah paling baik untuk berehat dan mengimbangkan lingkungan bahagian belakang tubuh.
  8. Meringankan bahagian pelvis.
  9. Memberi dorongan supaya mudah tidur. Menggerakkan otot bahu, dada,leher, perut serta punggung ketika akan sujud dan bangun daripada sujud. Pergerakan otot ini akan menjadikan ototnya lebih kuat dan elastik,secara semula jadi dan ia juga akan memastikan kelancaran perjalanan darah.
  10. Bagi wanita, pergerakan otot itu menjadikan buah dadanya lebih baik, mudah berfungsi untuk menyusukan bayi dan terhindar daripada sakit buah dada.
  11. Sujud juga mampu mengurangkan kegemukan.
  12. Pergerakan bahagian otot sewaktu sujud juga boleh memudahkan wanita bersalin. Organ peranakan mudah kembali ke tempat asal serta terhindar daripada sakit gelombang perut.(Convulsions).
Organ terpenting iaitu otak kita juga akan menerima banyak bekalan darah dan oksigen. Mengelakkan pendarahan otak jika tiba-tiba menerima pengepaman darah ke otak secara kuat dan mengejut serta terhindar penyakit salur darah dan sebagainya. Dari segi psikologi pula, sujud membuatkan kita merasa rendah diri di hadapan Yang Maha pencipta sekali gus mengikis sifat sombong, riak takbur dan sebagainya.

Manakala dari sudut perubatan pula, kesan sujud yang lama akan menambahkan kekuatan aliran darah ke otak yang boleh mengelakkan pening kepala dan migrain, menyegarkan otak serta menajamkan akal fikiran sekali gus menguatkan mentaliti seseorang.

Wednesday, March 24, 2010

Ranking semakin jatuh dari GOOGLE SEARCH RESULT

Setelah diperhatikan sejak hampir sebulan ini, kekerapan daku menghantar posting didalam blog sendiri telah mengakibatkan ranking semakin jatuh.. dahulu pernah dapat top 5 google result (no ke.4 )sekiranya search for "e1"

hari ini aku dapat top 10 sahaja.. iaitu no.8.. didalam F1.. no.8 tiada point.. :D

sekarang aku baru faham kenapa kena rajin.. :D

here my result on 24th March at 1.09 PM.

Exabytes - Workshop on Cradle Grant Application

Workshop on Cradle Grant Application

Date                : Thursday, 25 March 2010
Time               : 11:00 am to 4:00pm
Venue             : Auditorium, (PSDC), 1, Jalan Sultan Azlan Shah, 11909, Penang   
                 
SCoPe (Software Consortium of Penang) will be signing the MOU with Cradle which allows SCoPe to recommend grants approval for participants in the northern region of Malaysia in collaboration with Cradle. 

Session 1: Collaboration with PSDC & investPenang

11.00 am       Arrival and registration of participants
11.15 am       Welcoming speech by Mr Jeffrey Lim Tau Hong, Chairman of SCoPe
11.25 pm       Welcoming speech by Mr Nazrin, CEO of Cradle Sdn Bhd
11.35 pm       Signing of the MOU will be witnessed By Dato Boonler Somchit, CEO of PSDC
11.45 pm       Press Conference / Presentation of Collaboration of SCoPe with PSDC
12.30 pm       Lunch

Session 2: Collaboration with SMEs Associations

2.00 pm          Arrival and registration of participants
2.15 pm          Workshop on Cradle Grant Application with Penang Chinese Chamber of Commerce
4.00 pm          Adjourn

Kindly contact Ms. Shazanah Abdul Wahab at [email protected] for more details.

still the same... is there any body who can fix this?

This web site at tv3.com.my has been reported as an attack site and has been blocked based on your security preferences.


if the TV3.com.my got problem.. let's go to the eztv.it ... always UP no problem at all... :D

How are you today?

Have you prepare my master....

Tuesday, March 23, 2010

Apa dah jadi TV3.com.my ni...

When I try to surf www.tv3.com.my... there is error page like below...




Why Google BLOCKED?

Safe Browsing

Diagnostic page for tv3.com.my

What is the current listing status for tv3.com.my?
Site is listed as suspicious - visiting this web site may harm your computer.
Part of this site was listed for suspicious activity 3 time(s) over the past 90 days.
What happened when Google visited this site?
Of the 88 pages we tested on the site over the past 90 days, 27 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time Google visited this site was on 2010-03-22, and the last time suspicious content was found on this site was on 2010-03-22.Malicious software includes 43 trojan(s). Successful infection resulted in an average of 1 new process(es) on the target machine.
Malicious software is hosted on 5 domain(s), including altmedia.my/, appledrink.net/, wakesone.com/.
2 domain(s) appear to be functioning as intermediaries for distributing malware to visitors of this site, including altmedia.my/, ads.is/.
This site was hosted on 2 network(s) including AS9930 (TTNET), AS4769 (WEBVISIONS).
Has this site acted as an intermediary resulting in further distribution of malware?
Over the past 90 days, tv3.com.my did not appear to function as an intermediary for the infection of any sites.
Has this site hosted malware?
No, this site has not hosted malicious software over the past 90 days.
How did this happen?
In some cases, third parties can add malicious code to legitimate sites, which would cause us to show the warning message.
Next steps:

Saturday, March 20, 2010

alangkah indahnya..

ini baru dinamakan internet.. dan salah satu sebab daku suka pergi perpustakaan adalah bukan kerana buku sahaja yang banyak.. Internet disini bak sepeti German AutoBahn.. tiada speed limit.


Library ni memang best!... terima kasih empunya perpustakaan yang memahami ku... :D

Saturday, March 13, 2010

setelah hampir setahun tidak OFF..

hangin aku... sang DIA down semalam...... dalam kepala daku.. sudah ada pengodam cuba menguji daya ketahanan sang Dlink nampaknya.. tak per... tak per..... ko tunggu wahai penggodam.... :D

Wednesday, March 10, 2010

Why I love openSuSE?... :D

some people said,


(Source from: http://farm4.static.flickr.com/3247/3102005667_19f085d193_o.png)

openSUSE
The ambitious goals of the openSUSE project are to make it the easiest Linux distribution to obtain, the most widely used open source platform, and to dramatically simplify the packaging process to make it the number one choice for Linux hackers and application developers.

Sunday, March 07, 2010

Marilah kita berselawat....

Dari Abu Mas'ud al-Badri r.a, katanya: Rasulullah s.a.w datang kepada kita dan kita semua sedang dalam majlis Sa'ad bin Ubadah, lalu Basyir bin Sa'ad berkata kepada beliau s.a.w: Allah menyuruh kita supaya kita membaca selawat kepada Tuan, Ya Rasulullah, maka bagaimanakah cara kita membaca selawat kepada Tuan itu? Rasulullah s.a.w. lalu diam, sehingga kita semua mengharapkan, alangkah baiknya kalau tadi Basyir tidak bertanyakan kepada beliau tentang hal itu. Kemudian Rasulullah s.a.w bersabda: Ucapkanlah: Allahumma shalli'ala Muhammad wa'ala ali Muhamnmad. Kama shallaita'ala Ibrahim. Wa bari'ala Muhammad wa'ala ali Muhammad. Kama barakta'ala ali Ibrahim. Innaka hamidum majid. Artinya: Ya Allah, berikanlah tambahan kerahmatan pada Muhammad dan pada keluarga Muhammad, sebagaimana Engkau telah memberikan tambahan kerahmatan pada keluarga Ibrahim. Ya Allah, berikanlah tambahan keberkahan pada Muhammad dan pada keluarga Muhammad, sebagaimana Engkau telah menambahkan keberkahan pada keluarga Ibrahim. Sesungguhnya Engkau adalah Maha Terpuji lagi Termulia. (Muttafaq 'alaih).

Allah menyuruh kita untuk selawat sebagai tanda hormat dan mengenang jasa pengorbanan Nabi Muhammad s.a.w. dan keluarga baginda.

Dari Ibnu Mas'ud r.a. bahwasanya Rasulullah s.a.w. bersabda: Seutama-utama manusia bagiku pada hari kiamat ialah orang yang terbanyak bacaan selawat padaku, yakni lebih diutamakan oleh beliau s.a.w untuk dapat memperoleh syafaatnya dan dapat kedudukan yang terdekat dengannya. (Diriwayatkan oleh Imam Termidzi dan ia mengatakan bahwa ini adalah hadis hasan.)

Dari Abu Hurairah r.a. pula bahwasanya Rasulullah s.a.w. bersabda: Tiada seorang pun yang memberi salam/selawat padaku, melainkan Allah mengembalikan rohku, sehingga saya dapat menjawab salam orang itu. (Diriwayatkan oleh Imam Abu Dawuyd dengan isnad sahih.)

Dari Fadhalah bin Ubaid r.a. katanya: Rasulullah s.a.w. pernah mendengar seseorang yang berdoa, tetapi ia tidak mengucapkan puji- pujian kepada Allah Ta'ala dan tidak pula membaca salawat pada Nabi s.a.w, lalu Rasulullah s.a.w. bersabda: Tergesa-gesa sekali orang ini, kemudian orang itu dipanggilnya. Nabi s.a.w lalu bersabda pada orang itu atau pada orang lain juga: Jikalau seseorang di antara engkau semua hendak berdoa, maka hendaklah memulai dengan mengucapkan puji-pujian kepada Allaha yang Maha Suci serta puja-pujaan padaNya, selanjutnya membaca selawat kepada Nabi s.a.w. seterusnya bolehlah ia berdoa dengan apa yang dikehendakinya. (Diriwayatkan oleh Imam-Imam Abu Dawud dan Termidzi mengatakan bahwa ia adalah hadis sahih.)

Nabi Muhammad s.a.w. bersabda : "Perbanyakkanlah membaca selawat pada ku pada malam dan hari Jumaat, maka siapa yang membaca selawat untukku satu kali, Allah akan berselawat kepadanya 10 kali (Allah akan memberinya rahmat 10 kali) ". (Riwayat Al Baihaqi)

Dari Aus bin Aus r.a.katanya, Rasulullah s.a.w bersabda: Sesungguhnya di antara hari-harimu yang paling utama sekali ialah hari Jumaat, maka perbanyakkanlah membaca selawat padaku pada hari itu, sebab sesengguhnya bacaan selawatmu itu ditunjukkan kepadaku. Para sahabat berkata: Ya Rasulullah, bagaimanakanh selawat kita semua itu dapat ditunjukkan kepada Tuan, sedangkan Tuan sudah hancur tubuhnya? Nabi s.a.w bersabda: Sesungguhnya Allah mengharamkan pada tanah untuk makan tubuh sekalian Nabi. (Diriwayatkan oleh Imam Abu Dawud dengan isnad sahih.)

Allah Ta'ala berfirman: Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat kepada nabi,(yakni Nabi Muhammad s.a.w.). Wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam dengan sebenar-benarnya salam kepada Nabi itu. (Al-Ahzab:56)

Tuesday, March 02, 2010

apabila kita tulih macam ni...

kita ingin mencari.. tetapi hanya tahu alamat satu blog.. tapi lupa bila akan postingnya.. maka

kit a perlu taip di GOOGLE ... "site:blog.e1.my freeware" lepas itu, klik ENTER, akan dapat paparan macam di bawah

 

Nota
Terima kasih diucapkan kepada sang kawan, APZ yang memberi tips.. :-D

kenapa hanya 30 orang.. janji 365

itu sebabnya daku tidak berminat.. kerana sesungguhnya email ini TIDAK IKHLAS..

TAJUK EMAIL: Hurray, Ewan , 395 orang telah diletakkan dalam network anda!

tapi apabila aku buka yang hanya,

Jika anda ada masalah, sila hubungi upline anda
Enroller : Anum Jali & Amenuddin 012-657 5533
------------------------------

-------------------------

Hi Ewan   !

Saya ada berita yang bagus untuk Ewan! Ini adalah senarai 395 orang yang telah sertai network anda sebagai Pre-Enrollees:
   Muhammad Anwar Hamid - Ireland
   Barto Murdono - Ireland
   Junaidi Junaidi  - Indonesia
   Rasidah M demyati  - Malaysia
   Batara Simanjuntak  - Indonesia
   NUR KHAIRAWANI  - Malaysia
   Suzira Shahabudin  - Malaysia
   Zila Rusley  - Malaysia
   Mohd Adib  - Malaysia
   Norzamimah Ab hamid  - Malaysia
   Christina Teh  - Malaysia
   Laurah Yamou  - Malaysia
   Janah bt adnan Adnan  - Malaysia
   Siti Mariam  - Malaysia
   Anto Ian  - Indonesia
   Nor azizah Hamzah  - Malaysia
   Mohd khairul safuan bin ramli Khairul  - Malaysia
   Siti hasmah Saperi  - Malaysia
   Amirul Hamizan  - Malaysia
   David Aoyama  - Indonesia
   Argo Putroprabowo  - Malaysia
   Zakiah bte md.noor Md.noor bin Ibrahim  - Malaysia
   Dedi Rosadi  - Malaysia
   Ruziana Mohd sales  - Malaysia
   Yohgo Prihanto  - Malaysia
   Norita Rasli  - Malaysia
   Sharil Sharani  - Malaysia
   Chee Chong Gan  - Malaysia
   Rudi Haryanto  - Malaysia
   Yew Beng Lim  - Malaysia
   .

Hanya 30 nama sahaja yang boleh saya letakkan untuk elakkan memenuhi inbox anda!

Saya ingin beritahu, ada bebarapa Members saya yang telah menjalankan aktiviti untuk mendapatkan income, iaitu promote website. Sebagai tempiaasnya...anda akan dapat bonus darinya juga! Tetapi langkah anda bukn setakat ini sahaja...upgrade keahlian anda segera!

Anda boleh buka http://www.vemmabuilder.com dan masukkan ID dan PASSWORD , klik pada back office dan geonology...lihat senarai network anda yang beri akan beri bonus pada anda!

So, jangan lepaskan mereka ini!...upgrade segera!

terima kasih

annum
vemma kuala lumpur
 
Sudah berlaku penipuan disini.. maka saya tidak percaya akan anda untuk selamanya... 

spam semalam.....

 Abaikan sekiranya menerima e-mail sedemikian....
 
"Dear Member,

We are shutting down some email accounts and your account was automatically chosen to be deleted. If you are still interested in using our email service please fill in the space below for verification purpose by clicking the reply button. Learn more

Account:
Password:
Birth date:
Country:

Warning!!! Account owner that refuses to update his or her account within Seven days of receiving this warning will lose his or her account permanently.
Thank you for using Gmail !
The Gmail Team
GMAIL"