Sunday, July 06, 2008

Ari ahad pun keje..

Aku seorang IT Freelancer.. so setiap hari ada keje... kalu x mau keje.. tiadalah pendapatan gamaknya... bukan x mau mencari keje yang tetap.. sebab hari ini amat sukar untuk mencari satu keje yang aku suka.. soalan interviewer yang paling aku benci...

  • u ada apa.. diploma ke degree ker.. (kenapa bukan IT)
  • u dulu keje mana... (apa company tu.. berapa besar)
  • berapa lama pengalaman.. ( apsal sekejap sangat)
  • spm u ni teruk sangat lah.. ( apsal science subject semua lulus ajer)
  • PMR dulu ada ambil tak. ( kenapa dapat sikit ajer A)

so memandangkan aku dah x mau keje... so aku ikut sunnah Rasullah.. iaitu berniaga.... So I'll do trading until I die... no more keje ngan orang.. kalu kontrak boleh.. permanent sori... but if u can give RM 4,900 BERSIH sebulan.. I'll consider.. ( aku sememangnya tamak.. dalam hal2 duniawi)

tapi paling best.. kalu borak pasal politik... hari ni.. aku di Kelab Menembak Selangor.. fixing depa punyer PC... cerita hari ini sapa Saiful... so memandangkan aku ni di kelompok yang sedikit lembap tentang politik semasa ni.. so aku pun googling sekejap tadi... dan terjumpa.. sungguh CUN betul tunang dia ni.... tapi sedih betul biler dengar cerita.. diliwat sehinga 8 kali mau nak report.... tapi kalu sekali diliwat aku mungkin percaya.. cuma yang menjadi tanda tanyer.. Saiful berumur 23 vs Anwar 60 tahun... at least.. hempuk lah sikit muka anwar tu... biaq lebam ker.. ini x der pung... dah 8 kali mau nak buat laporan.... tu sebab aku TIDAK MUNGKIN PERCAYA akan propaganda si NAJIB dan UMNOnya ni..... 

tunang si Saiful.....

birthday si saiful ari ni

source dari blog si janna ni

No comments: