Thursday, December 14, 2006

satu ari mencari pinjaman...

ia bermula dengan Kementerian Pembangunan Usahawan kut.. dalam bahasa pendek MCeD.
kat Putrajaya.. tapi setelah bertanya.. dia cakap at least 4 bulan baru dapat loan.. kalu semua step clear.

lepas tu pi CGC.. jumpa satu kakak yang memang aku kenai... tanyer macam mana prosedur.. sekali dia kata.. paling cepat 6 bulan.. paling lambat 9 bulan.. yang ni lagi hampeh namanya...

lepas pi CGC.. pi Maybank pulak.. nak tanyer macam mana nak buat ASB loan.. sebab ingat nak buat lah.. masa senang di ari tua.. aku bukan keja kerajaan.. ada pencen.. kerja sendiri ni mesti ingat selalu di hari tua.. hehehe

lepas semua hampeh.. aku pi PUNB kat Menara UOA.. sekali kena pi ari Isnin.. dengar taklimat.. baru nak cerita loan ker apa ker.. sebarang pertanyaan semua kena ari Isnin..

badan dah penat.. pi Ampang Park.. member cakap kalu nak angkat Jam Timex.. sini murah.. memang aku dan member cari jam... beli jam murah senang sikit nak buat keje.. kalu calar balar pun x per.. sekali jam nya ada.. tali pulak pendek.. memang hangin aku... end-up berakhir dengan lepak McD..

malam jumpa satu tauke.. ceritalah planning projek terbaru.. dan sekarang aku mau tidur.. ngantuk giler