Tuesday, April 18, 2006

bangsar.. oo bangsar...

aku lepak kat bangsar tadi.. bukan birto pun.. mau pun restoran xklusif..
cuma lepak kat stall yang tepi parking bertingkat tu.. sapa kaki lepak bangsar mesti tau.

ada sikit keje.. akan datang.. bincang ngan bos.. tengah lepak bos order kerang bakar..
aku order mee goreng.. dah habis makan.. sembang2 kosong.. datang satu customer order ikan bakar.. so aku nenok lah macam mana dia bakar ikan guna kuali leper ni... sekali dia masuk dalam foil tu sahaja..

setelah tu mai 2 orang awek.. duduk sebelah meja kami.. order kerang bakar.. kami pun nenok lah bagaiamana dia bakar.. sekali kes sama jugak... atas kuali leper tu.. ada sebatang kayu lebih kurang dalam 7 inci panjang.. buat penahan supaya kerang tu tak bergerak ke ikan bakar tu.. sebab dia guna kuali yang sama...

setelah beberapa minit.. kerang bakar pun siap.. tapi cara dia alihkan kayu tu cukup aku x puas hati.. dia main tolak ajer.. then kayu tu jatuh kat belakang dia.. dan terkena air yang mengalir.. seperti macam longkang kecil di belakang stall tu.. x pasti air apa?

ok lah.. aku ngan bos kecik... dok usha lagi. apa dia buat ngan kayu tu.. end-up mai sorang couple.. order kerang bakar jugak.. seperti biasa.. dia susun kerang bakar atas kuali leper tu.. dan amek kayu yang basah tu.. letak balik atas kuali sebagai penahan... memang SUCKKK!!

kami belah.. dan itu lah kali terakhir kami lepak kat situ.. sorry lah bang.. sebab setakat ni baru 3 kali kami lepak.. hanya sekadar minum.. tapi kali ni rasa nak makan... baik aku pi McD.. dah memang bersih.. at least aku x nampak cara penyediaannya... daripada aku tulun MELAYU... agak2 tikus di tepi longkang yang baru aku nampak tu.. minum tak air tu....

*/biaq nipis wallet makan burger YAHUDi dari makan warung melayu... HANGIN betul aku malam tu...