Sunday, December 18, 2005

pi Bota..

kali pertama aku jejak kaki kat sini...
serius pekan koboi..
aku pi sana hantar adik aku masuk UiTM..

macam biasa pendaftaran...
aku melepak tepi khemah emak bapak..
memang giler.. ada nenek.. ada atuk. hantar cucu belajar..
belum kira makcik dan pakcik hantar anak sedara...

meriah giler.. rasa best pulak
lepas hantaq.. masuk kolej..
macam biasa aku jadi tukang kayu.. repair almari..
adjust tempat padlock.
tukang lap... hampeh betul... boleh pulak tetiba adik aku malas..
selamat pompuan.. kalu lelaki mau ada makan besi tepi katil tu.. kekeke

lepas semua selesai..
cari makanan...
boleh pulak kafe tu kehabisan bahan mentah..
memang tauke kafe tu mangkuk...
masa ni lah ko pulun habih2..
mau seminggu tak bukak pun x per..

makan kat luar...
cari kedai.. memang x jumpa..
memang pekan koboi..
ada 3 bandar... Ipoh atau Lumut atau Setiawan.. semua lebih kurang 40 KM..
takkan nak makan nasi goreng kena pi sejauh tu...

*/kesian nenok melayu yang tak reti rebut peluang... rezeki dah depan mata dah... tapi dilepaskan begitu sahaja.. kemudian merunggut... tak puas hati dengan Yang Maha Esa... Wallahualam,

No comments: