Thursday, June 23, 2005

bile kita jumpa mamat tak dikenali

aku tengah ngantuk.. balik dari surau.. setelah tidur dalam surau sambil beriktikaf.. aku rasa.

kejadian di cafe
aku: (tgh nak bayar)
mamat: hai bang.. wallet nipis...(gelak2)
aku: (pergh.. terhinanya rasa.. ) biasa lah bang.. akhir bulan.
mamat: (senyap ajer.. sambil berlalu dgn seketul roti dan
air kosong.
aku: lepak sama member.. sambil amek 4 bijik kuih dan nescafe
ais
mamat: sapa member aku.. sambil tanyer.. boleh join ker
aku: (waa tidak ler..... katakan ini mimpi.....)
mamat: (duduk saja) bukak topik integrasi...
aku: (masih blur....)
mamat: apa kata kita hantar askar kita yang tiada keje jadi
pak guard... kat bank.. sebab kat UK dia org buat macam
tu.
aku: ( nak gelak.. mau berdekah2..) tapi aku layan aje lah
mamat: korang pernah makan ubi ketuk
aku: x pernah...
kawan1: aku pun x pernah
mamat: dulu zaman jepun.. aku pernah makan...
aku: kalu dia dok zaman jepun.. mesti dah baya bapak aku dah..
pasai bapak aku lahir pun jepun dah habis..
mamat: ko agak2 sapa buat tugu negara/
aku:(waaa... cerita x habih lagi... dah tukar topik.. HAMPEH)
kawan2: ok e1... aku kuar sat.. amek nyawa.. (isap rokok)
aku: ok bang .. jalan dulu.. pasai ada projek lain... (pada hal
melarikan diri.. muahahahhahaa)

*/ rasa nak goreng ajer mamat ni.. tapi tgh ngantuk dan lapar.. tu yang x de idea.. hehehehe.

No comments: