Friday, April 22, 2005

satu petang yang aku hangin...

tengah melepak kat masjid.. sambil menunggu orang kurang sikit.. baru nak belah... ada orang sapa... bagi salam.. di Masjid Ar-Rahman...

orang: Assalamulaikum
aku: Wasalamulaikum
orang: saya tak de duit .. nak makan.
aku: yaa... aku pun tengah blur.. sat lagi ada paper.
orang: saya tak de duit ni.... tak de duit nak makan.
aku: (lihat semua sudut.... elok... tiada kurang nya)..
(dalam hati kasi... mau kena test mamat ni)
saya pun x de duit nak makan....
orang: terus belah... tanpa menoleh lagi..
aku: baru test... dah belah.. x mau pulak cakap..
ke bagi salam ker.. salam ke sebelum belah.
(aku pun tengah lapar... kalu cakap.. x per lah
...atau bagi salam sebelum belah.... nak aku
belanja makan, apa lah sangat nasi campur...
paling kuat RM 8 pun.. itu pun kalu dia
bela hantu raya.... kekekekek)

*/ pengajarannya... aku dapat lihat.. bahawa sesungguhnya manusia tu suka menyalahkan takdir... boleh mati ke jika tiada duit.... sungguh BUDUH...... semoga aku x masuk kalangan orang macam ni.... walaupun tengah x de keje... hehehehehehe

No comments: