Sunday, November 14, 2004

1 Syawal...........

waa bangun awal... semayang Subuh... then tidur balik.. muahahaha.. mau taknya.. lepas takbir.. lepak mamak lagi... jam dah kul 1 lebih baru balik... sambung borak lagi... cari top-up sebenarnya... nak balas SMS kawang2... hehehehehe..

bersiap dengan baju Melayu... bersamping.. dan pi masjid.. memang tak dok nya takbir ini tahun.. tak sempat maa.. hehehehehe.. lepas semayang.. pergi ke kubur sat... melawat bakal rumah kekal abadi..... selepas tu...edisi memepah lemang dan ketupat... waaa kali ni Auntie aku tak buat ketupat daun Palas yang cun lagi lantit... waaaa

selepas edisi memepah selesai... sessi bermaaf-maafan... waa tiada duit raya untuk sesapa pung... waaa tak mampu ler.. tahun depan.. ok.. hehehehe.. selepas bermaaf-maafan.. sambung balik memepah makanan... rasa macam selang setiap jam.. keje dok makan ajer... macam balas dendam pulak.. muahahahaha...

petang gerak pi Kuala Selangor.. jumpa Uncle... dia baru balik Umrah.. waa jalan dari Kapar ke sana punyer lah cun... 50 KM/J ajer... kalu enjut 80 KM/j .....mau balik tukar suspension maa.. jalan punyer lah teruk.... waaa baru 2 tahun x mai sana... sudah macam ni jalan dia.. tu pasal x mau mai tu.. muahahahaha... bukan apa.. selalu jumpa Uncle ni kat umah Atuk.. so kira jumpa ler tu.. muahahahaha

sampai sana... apa lagi selesah ketupat.. kali ni dengan rendang Kerang.. waa best nya.. muahahaha.. layan Kurma Madu... dan dapat satu Kopiah... hehehehe.. ole-ole Mekah...
selepas tu gerak pi umah nenek saudara... ada satu kuih yang kali pertama aku makan... Kuih Kacau atau Kuih Berkacau... waaa umur nenek tu 70 tahun tu... cakapnya jelas.. macam x caya dok sorang... masak macam2... ketupat... rendang... laksa Pinang... Mee Bandung... tu belum cerita kuih lagi.... pergh.. memang mantap...

sampai Banting.. kul 8.30 malam macam tu... perjalanan sejauh 178 KM tu.. pergi dan balik.... waaa mata mengantuk....jadi driver... lepas tu layan Astro... citer Lang Buana.... muahahahaha
ok ler mata semakin ayu ni... mau cari port tidur.. sebelum kena book... muahahahaha


No comments: