Thursday, May 13, 2004

tadi pi IMBI.. cari MANDRAKE 10.0

ptg tadi dlm kul 4 pi Imbi... konon mau cari CD Linux.. Mandrake.. pasai ada problem pulak... ari tu download.. then burn kat atas CD.. tapi ada benda incomplete pulak.. biasa ler.. x pandai.. hehehehe

sudah 1/2 jam cari x jumpa jugak... end-up kasi angkat..
- Fedora Core 1 3cds
- Enterprise Linux - 4 cds ini member punyer
- SuSe - 5 cds - ini pun member punyer jugak..
wa rabak RM 50 semalam.. hehehehehe tapi x per.. ilmu punyer pasai... aku nak kaya.... I want to become Linux Administrator.. hehehehe
angan2 tinggi menggunung.. hehehehe... suatu hari akan pasti...

balik tu pi jumpa cousin kejap.. sebab dia mau ikut.. pi MATIC.. tgk teater.. malam ni Kelab Kilat Kuala Lumpur tu.. mmg mantap pertubuhan ni,
lebih kurang macam Pertubuhan Teater Hidayah.... kat 8.40 malam.. gerak pi MATICS.. ok jugak.. sampai.. ada port nak duduk..

kali ni tajuk pasai 'Kasanova'... tajuk cerita macam boring.. ni mesti cerita bahasa sastera.. aku mana tau bahasa sastera ni.. takut silap terjemah mau lari bertiang-tiang maksud dia.. hehehe.. starting memang best... tapi masih x nampak lagi apa cerita ni ngan kaitan KASANOVA tu..

jalan cerita mengenai seorang tok guru yang taksub dan macam ortodoks mengenai Islam... cara penyampaian memang x puas hati.. mana boleh buat macam tu... macam menjatuhkan status ulamak.. memang ada ulamak cam tu.. tapi sepatutnya sifat macam tu x boleh dipentaskan.. nanti malu ler...
tapi apa nak buat.. dia orang nak menang....

lagipun... teater tadi.. pernah dipentaskan.. so x de masalah dia orang nak buat show yang lagi bagus.... tapi sememangnya kumpulan diaorang dari persembahan... memang mantap.. dari segi lighting pun best... iyer ler orang lama dalam teater...

akhir cerita... ulamak tu ada anak lelaki.. pi Kl.. nak cari keje.. dapat jadi ustaz... lepas tu berlakon teater yang bertajuk KASANOZA.. ngan artis terkenal.. keluarga ulamak tu terkejut ler... itu ler cerita lebih kurang....lepas tu pulak si anak tadi dah bertunang pulak ngan si BILAL ni.. so dia orang berpakat utk hantar telegram dan suruh si anak di balik segera... dan masa tu dia nak kawin kat ngan tunang dia terus..
balik saja.. anak ni.. dia mengaku bahawa dia dah kawin ngan artis yang berlakon teater sama ngan dia... bapak dia terkejut.. lalu meninggal.. habih cerita....

No comments: